czwartek, 13 października 2011

Zupa-krem z dyni

 
Poddając się wszechobecnie panującemu trendowi skusiłam się na ugotowanie czegoś z dyni. Była to moja pierwsza przygoda z tym warzywem. Podeszłam więc do dyni z lekką nieśmiałością i przygotowałam coś prostego -  krem. Powiem Wam, że to może być początek całkiem ognistego romansu ;) Krem wyszedł świetny, na początku słodkawy, potem rozwija się w ostrzejszą i rozgrzewającą zupę. Polecam podawać z grzankami i prażonymi pestkami słonecznika lub ... dyni :)


Składniki:

1/2 dyni (u mnie. niecały kilogram miąższu)
2 ziemniaki
łyżka masła
łyżeczka curry
kosztka rosołowa/bulion
kopiasta łyżeczka startego imbiru

pestki słonecznika
sól
pieprz


Dynię i ziemniaki obieramy, kroimy w grubszą kostkę, podsmażamy na maśle ok 5-8 minut (do lekkiego zrumienienia). Dodajemy curry i mieszamy smażąc jeszcze 5 minut. Przekładamy warzywa do garnka, zalewamy 1litrem wody zmieszanym z kostką rosołową (ewentualnie bulionem warzywnym). Gotujemy do miękkości warzyw. Doprawiamy solą, pieprzem i imbirem. Gotujemy jeszcze kilka minut, a następnie miksujemy na gładka masę. 
Koszt ok. 5 zł


3 komentarze:

  1. Nawet nie wiesz,jak ją lubię.
    Tylko kostkę zastąpiłabym domowym wywarem.
    Grzanki i ziarna ładnie zupę upiększają.
    Pysznego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Amber wiem, ze domowy wywar byłby o wiele lepszy, jednak nie miałam czasu go ugotować. Z bulionem zupa też była pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. z dyni można zrobić mnóstwo pysznych rzeczy, nie tylko zupę-krem, choć to już klasyk :) Ja najbardziej lubię krem dyniowy z serem pleśniowym

    OdpowiedzUsuń