czwartek, 19 czerwca 2014

Pizza na cieście kalafiorowym


Dzisiaj zapraszam Was na letnią i lekką wersję pizzy, choć klasycznej pizzy nie przypomina. Przepis ten przeżywał boom w sieci jakiś czas temu, ale wtedy nie czułam potrzeby by odchudzać moją klasyczną pizzę bez zagniatania. Ta wersja posmakowała nawet mojemu Mięsożercy :D


Składniki na ciasto:
1 średni kalafior
1 jajko
2 łyżki mąki pszennej lub otrębów
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka suszonego oregano
sól, pieprz,

Różyczki kalafiora miksujemy na drobny puch w malakserze lub ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Odcedzamy wodę jeśli powstała masa jest wilgotna. Dodajemy jajko, mąkę, posiekany czosnek, zioła oraz sól i pieprz do smaku. Mieszamy razem składniki ciasta. 
Ciasto rozprowadzamy równomiernie na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w 180 st C przez ok 20 minut. Po tym czasie smarujemy podpieczony spód sosem pomidorowym (np. wg tego przepisu klik), układamy ulubione składniki i pieczemy jeszcze ok. 15 minut.
Smacznego!


W ten cudowny słoneczny dzień przesyłam Wam trochę muzyki:

10 komentarzy:

  1. Super przepis mysle ze z pewnoscia skorzystam w najblizszym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujący przepis! Będę zmuszona z niego skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się twój blog! :)

    Jeśli chcesz możesz wpaść na mojego blogi:
    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pędzę czym prędzej zobaczyc co u Ciebie!

      Usuń
  4. Dziękuję za odwiedziny u mnie. :)
    Kiedyś się natknęłam na taki przepis, a potem zapomniałam o nim. To chyba jakiś znak, że akurat wpadłam na niego. Muszę wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. znam i lubię, ja robię w kształcie koła. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmm... mogłabym taką jeść codziennie!

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy scieramy surowy kalafior? A i pieczemy z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń